magasingatan.


fredagen den 6 maj

en promenad genom söder tull.
alla dessa ungdomar runt omkring mig, spårvagn två och tre åkandes förbi med personer i full fart bakom dem, i hopp om att hinna med. ungdomar från små förskolebarn till tonåringar vid min ålder. jag känner själv att jag inte lever upp mitt liv till att bli kallad tonåring. många av mina nära och kära påstår mycket kring om hur klok jag är, om hur intelligent jag är och det får mig att inse om hur mycket jag inte lever som en tonåring, om hur mycket jag har kring mina tankar och om hur mindre jag lever livet som tonåring. 

en promenad förbi gymnastikgatan.
alla dessa små förskolebarn som leker med varandra och lever deras liv innanför de geer skolans staket med skratt, lek och harmoni. "dem är vår framtid" kom jag och tänka på vilket får mig att inse om hur vi tonåringar och vuxna måste vara bra förebilder till dessa små barn för att kunna skapa en bättre framtid. ja, det är ju hur jag tänker. hur jag ser utifrån mitt eget perspektiv. jag insåg senare om hur underbart gymnastikgatan var vid solljuset. jag insåg även hur solen skapar dessa underbara färger runt omkring oss, om hur solen reflekterar alla färger runt omkring oss och skapar vackra nyanser av färger runt omkring oss. det var verkligen underbart och magiskt som om alla känslor var samlade under en och samma gång.

en promenad genom norrköping city.
två hållplatser, en underbar resa som tog mig tre minuter att gå igenom men som tog mig tre timmar att tänka igenom. jag är glad att få uppleva vad norrköping city har att erbjuda. att ta en promenad skadar ju inte liksom, och det finns mycket att uppleva här i norrköping. saker att se, människor att träffa, leva livet helt enkelt. om ni fick uppleva det ögonblick jag fick uppleva den sjätte maj två tusen elva, om ni fick uppleva dessa tre minuter någon gång under era liv så tror jag nog att ni skulle finna det magiskt.


Kommentarer
Postat av: CAROLINA

dom är ytterst fenomenala!

2011-05-16 @ 20:05:17
URL: http://cfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0