idol och fanatism.


jag har massor av idoler så under uppväxtåren var det mer fanatism
på något sätt eller det var ju att man gick in så otroligt mycket i detaljer
och egentligen allting som dem gjorde, men jag har så länge genomskådat hela
musikbranchen och det här med idol och hur saker fungerar och sånt där det är.
jag har kommit fram till att det bara är låtarna det handlar om och om hur fina
dem låtarna är. jag är ingen speciell person på något sätt, tyvärr så är det så.
jag tycker att det är rätt skönt att folk ser det för då förstår dem att man bara
är en idiot, en vanlig idiot. jag tror att vem som helst skulle kunna släppa en
skiva. om du skulle gå in och lyssna väldigt mycket på det så så småning om skulle
du identifiera dig med det vad det än är för någonting. det är så man känner att
man går in i någonting och lyssnar mycket på det så tror jag att man når dit
förr eller senare. det är därför jag håller på med musik för det är en magisk
värld som man kan gå in i och drömma sig bort i och kanske känna sig styrkt av.
den effekten har musiken alltid haft på mig så där vill ju jag vara också.
men det här idolen eller vad man nu ska säga den finns inte, jag är ingen
hero.
"Jag har massor av idoler så under uppväxtåren var det mer fanatism
på något sätt eller det var ju att man gick in så otroligt mycket i detaljer
och egentligen allting som dem gjorde, men jag har så länge genomskådat hela
musikbranchen och det här med idol och hur saker fungerar och sånt där det är.
Jag har kommit fram till att det bara är låtarna det handlar om och om hur fina
dem låtarna är. Jag är ingen speciell person på något sätt, tyvärr så är det så.
Jag tycker att det är rätt skönt att folk ser det för då förstår dem att man bara
är en idiot, en vanlig idiot. Jag tror att vem som helst skulle kunna släppa en
skiva. Om du skulle gå in och lyssna väldigt mycket på det så så småning om skulle
du identifiera dig med det vad det än är för någonting. Det är så man känner att
man går in i någonting och lyssnar mycket på det så tror jag att man når dit
förr eller senare. Det är därför jag håller på med musik för det är en magisk
värld som man kan gå in i och drömma sig bort i och kanske känna sig styrkt av.
Den effekten har musiken alltid haft på mig så där vill ju jag vara också.
men det här idolen eller vad man nu ska säga den finns inte, jag är ingen
hero." - Håkan Hellström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0