känslor och identiteter.


"Att man tänker, och tycker och vet saker då är man ofta andra människor,
men när man känner någonting så är man alltid sig själv."

Dessa ord har verkligen öppnat upp min alldeles egna värld om att göra det man verkligen känner för och att inte ta och försöka kopiera saker och ting för att bevisa att man har kunskap i att vara någon annan. detta citat må vara tagen av en annan person, men denna person ville ge en hint om att man inte bör tänka, tycka eller veta så mycket kring saker för det bevisar bara om att du har lärt dig vad andra har tyckt, tänkt och sagt.

Att göra det man känner för leder till att följa sina känslor och gå på den magkänslan man då har, eller dem känslor som man nu får inom visa beslut i livet. om att följa det man känner för kan bara bevisa för dem i omgivningen om att du inte är som alla andra, om att du är dig själv och ingen annan. jag tycker själv att folk runt omkring inte bör köpa sig en identitet, som en stor låda med någon annans identitet och liv för att slippa vara den annorlunda och för att skippa den man verkligen är. folk som troligen är rädda för att sticka ut i mängden och är bara ute efter gemenskap över att vara någon annan.

Jag är själv rädd för vad folk ska tycka och tänka om hur jag känner, men jag känner det att om man nu från första början visar vem man verkligen och visar vad man verkligen känner så slipper man att leva sig in i sådana lögner om någon identitet man har. jag går på känslorna för jag vill kunna visa att detta är jag och du får acceptera mig för den jag är, det finns bara en utav mig.

Att jag nu går på mina känslor är faktiskt det bästa som har hänt mig för nu under den senaste tiden har det fått mig till att bli så fruktansvärt lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0